Followers

Thursday, August 20, 2009

SALAM UKHUWAH

Salam sejahtera buat anda semua. Maaf kerana agak seminggu menyepi daripada blogging. Kebetulan, saya masih lagi dalam cuti 'rehat' yg diberi oleh 'tabib' bertauliah dari 'rumah yg tak sehat'. Faham2 yer. Makanya saya kurang aktif sejak seminggu lalu. Alasan kot.....

Apa pun, just to share some food pics which I did earlier, yg tak sempat nak upload sebelum ini. Juga menyusul kemudian ialah permintaan resipi yg anda kemukakan kpd saya. Diharap sedikit sebanyak dapatlah ia membantu dan semoga ia menepati citarasa anda. Mana2 resipi yg belum kelihatan di blog saya, bermakna saya belum berhasil mendapatkannya. Insya'allah kalau dah ada , saya khabarkan.

Sebelum tu, saya nak berkongsi berita gembira ttg anak kedua saya yg telah pun berjaya dan memulakan pengajian beliau di Universiti Nasional Singapura. Beliau juga berhasil mendapatkan lesen kelas 3 dlm percubaan pertama sebulan lalu dan minggu lalu, merupakan salah satu dari lapan pemohon yg berjaya mendapatkan biasiswa dari majikan saya. Alhamdulillah, satu kurniaan dan rezeki dari Allah SWT.



Antara tetamu terhormat majlis Sabtu lalu, Puan Halimah Yaacob, AP bagi kawasan undi GRC Jurong.

**************************************************************************


Juadah ringkas yg kami bawa ke acara Tahlil Arwahan di rumah ipar saya.











Sebiji lagi gubahan kek lapis yg diorder oleh teman sepejabat dua minggu lalu, utk majlis pertunangan. Beliau mahukan decor dan warna yg sama seperti tempahan yg lalu. So, tk berpeluang lerr saya mencuba warna2 yg lain..

9 comments:

sonata anak kancil said...

Salam...Tahniah atas kejayaan anak untuk melanjutkan pelajaran ke Univ. semoga terus cemrlang....

Sambil2 tu baca resepi & nak cari2 mana yang boleh dicuba2 buat...tak lah pakar dalam bidang masak2 ni...
Saya suka membacanya...

sonata anak kancil said...

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN A-MUBARAK, SEMOGA AMALAN IBADAT TAHUN INI LEBIH BAIK DARI TAHUN LEPAS....

Queenie said...

Tahniah utk anak..mudh2an terus berjaya hingga akhirnya. salam ramadhan dari kami sekeluarga

BR said...

BR > sonata anak kecil

W'Salam. Terima kasih. Takpe, membaca tu juga pahal sbb menambah ilnu kita. Bila ada masa bolehlah mencuba pula.

Selamat Berpuasa buat anda juga ya.

BR said...

BR > Queenjah

Terima kasih kak. Selamat Berpuasa buat akak dan famili juga ya...

Sofie said...

Congrats! to your daughter for passing her class 3 driving license & qualified to NUS :)

Still remembered, I used to hv my class 3 TP test during Ramadan few yrs back. Do tell your daughter to study hard & make you & your wife proud parents in years to come when she graduates from NUS.

BR said...

On behalf of my daughter, Thank You. I'll tell her.

As parents too, our doas are always with her, so that she'll achieve what she has set out to be. Semoga Allah SWT memberikan beliau ketabahan hati utk menempuh kuliahnya yg memakan masa 5 tahun...

Anonymous said...

u punye kek lapis i sangat suka melihat colour yg menarik dari kerjatangan u.u pandai bermain dengan colour2 yg menarik.congrat to u.

BR said...

Hi anonymous! Mekasih krn berkunjung dan komen positif anda. Alhamdulillah, dgn sedikit ilmu yg diberi pinjam ini, dptlah saya tunaikan hajat kenkawan. Slmt Berpuasa buat anda ya.