Followers

Wednesday, January 03, 2007

LAPIS SURABAYA, SPAGHETTI

Semalam, berkesempatan membuat Spaghetti dan Kek Lapis Surabaya.
Kedua-dua resipi ini saya tukil dari Buku Resipi Warna. Resipi Spaghetti ini adalah dari Pn Asmah Laili.



Manakala resipi Lapis Surabaya ini bersumber dari Pn Siti Mastura Alwi.
Pada hemat saya, setelah mencuba resipi Kek Lapis Surabaya ini, terdapat beberapa perkara yg kita harus ambil perhatian bila membuatnya. Berikut adalah resipinya:


KEK LAPIS SURABAYA






Nota:
1) Saya rasa adalah lebih baik jika kita gunakan loyang berukuran 25cm X 25cm supaya kek menjadi tinggi sedikit dan nampak cantik.
2) Kalau membakar kek tu, perhaps bolehlah dibakar satu persatu seperti membakar kek roll. Lagipun masanya pun tak terlalu lama.
3) Kalau nak sapukan jem tu, jgn terlalu tebal-nanti kek tak melekat dgn baik (ibarat terlebih glue).


1 comment:

Anonymous said...

Assalammualaikum, saya salin resepi anda, terima kasih yea..nak cuba buat coz kawan saya bilang guna 30 biji telur, tapi ni guna 22 biji aje...kira ok le tu...mekasih...