Followers

Wednesday, December 27, 2006

TALAM SUJI

Untuk menunaikan permintaan maklang, di sini saya sertakan resipi 2 resipi Kuih Talam Suji. Diharap maklang dan sesiapa yg gemar dgn kuih ini dapat memanfaatkannya. Maaf ye, kerana kekurangan masa, saya print langsung dari sumbernya.

Sumber Resipi : Hjh Saharama Mahat (Buku Masak ALMAS)


Sumber Resipi : Hjh Rohana Abu (Buku Masak WARNA)


15 comments:

alizahouseofcooking said...

Mengancamlah talam ni. tentu rasa seindah rupa. insyaallah akan cuba nanti

BR said...

Cubalah Sis, Insya'allah sedap kot! heheh..

Anonymous said...

kuih muih ni mmg sedap.. tp i xteringin lgsg nk cuba kuih2 u... resepinya byk yg xbtul. klu btul2 resepinya bagus, kuih2 u xkn ber-ombak2. ni x semua nmpk lembik... warna pun xcantek. i hairan mcm mana u bole yakin nk letak gmbr2 kuih u kt sini. sory, i ckp untuk kebaikan u. byk kn lg kursus... pergi tgk kuih2 kt kedai2. bandingkan... jgn main hentam keromo je... pergi tgk kuih2 kt nyonya colours, dr situ u bole kembangkn lg idea u.... sory, jgn marah.....

Anonymous said...

kat atas ni pesakit otak tahap kritikal...hidup menyakitkan hati orang

Anonymous said...

saya rasa org yg beri komen tu baru saja keluar dr umah sakit jiwa la, krna beri komen yg tk ada bacis didapur, senang ckp org ini ada sifat dengki dan irihati, cemburu dgn sikap rozzan yg benar2 ikhlas,mcm mana bangsa melayu nak maju,atau mungkin dia memang ada jualan kueh mueh dan sakit hati bila ada org beri respi yg benar2 gerek,kueh nyonya tu dtg kan dr mana klo tak dr org melayu,knpa kita mesti berbangga dgn kueh kita yg org asing ambil dan buat jenama mereka.

BR said...

Mekasih atas sokongan anda berdua. Moga2 beliau diberi petunjuk dan dihindari dari sikap yg tidak menguntungkan tu, Insya'allah.

sutrakasih said...

masya allah....ada jugak org yg mcm ni...sabar ja ya rozzan...perkara baik ramai yg tak suka.. mlm ni insya allah...nak cuba talam suji...huhuhuhu

BR said...

BR > suterakasih

Saya ok-ok jer sis. Mmg kat dunia ni pelbagai ragam manusia ada. Makanya kita selalu dianjurkan utk nasihat-menasihati dan berpesan-pesan di antara kita. Semoga kita semua mendapat rahmat dari NYA, Insya'allah.

Mommy Khaalish said...

dah cuba buat dah..mmg sedapppp sgt...tks bro

Mommy Khaalish said...

dah cuba dah..sedappp sgt
tks bro

BR said...

Thanks for trying it out sis! Saya gembira anda berjaya!!

nana said...

bro rozzan.. saya pengikut setia blog ni.. banyak resepi dah saya cuba.. n alhamdulillah.. semuanya menjadi.. abaikan saja segala kata2 org yg tak baik tu.. kita jadikan sebagai semangat.. mungkin dia rasa diri dia terlalu bagus.. kenapa nak compare dengan yg lain2.. compare la dengan hasil yg dia sendiri buat..

BR said...

BR > nana

Thanks nana. Saya sedar ilmu yg ada pd saya ni pun tk seberapa. Tapi saya ikhlas berkongsi. Apapun mmg saya dah tak amik kisah ttg perkara tu krn saya tahu nawaitu saya bila saya mula2 bukak blog ni.

Mekasih krn sudi mencuba resipi2 dari sini yer. Semoga kita semua dijauhi drpd penyakit "PHD" ini.

Anonymous said...

Alhamdulillah ada yg mcm Rozzan sudi nak bkongsi.. sesuatu ilmu yg dimanfaatkan adalah semcm sedekah juga kan... Jadi teruskanlah agar bertambah2 pahala mu dik... Semoga selagi ada yg mncuba, memasak, memakan dan mungkin dapat mencari rezeki dgn ilmu yg diberikan ikhlas sperti ini akan menjadi pahala buat mu di akhirat kelak. Amin Ya Wahab...

Anonymous said...

you will survive...yeah...