Followers

Monday, February 11, 2008

KEK TAPAK KUDA

Semalam mlm buat kek tapak kuda atas request dari anak-anak. Untuk resipinya, sila rujuk pada posting ini http://rozzan.blogspot.com/2006/11/kek-tapak-kuda.html





12 comments:

Anonymous said...

Salam Bro Rozzan,

Nak tanya, Nutella tu perlu dicairkan tak? sebab masa saya buat rasanya nutella tu agak susah nak spread out, kek jadi rosak ...

BR said...

WS.
Nutella tu tak perlu dicairkan cukup setakat anda biarkan ia pada suhu bilik (room temperature) dan kacau dulu rata2. Ini krn selalunya Nutella ni bila tak digunakan, ianya akan "membeku" sket dgn minyak dipermukaannya. Anda perlu kacau rata-rata sebelum digunakan. Harap maklum.

Anonymous said...

how to buat the roll tapak kuda?

BR said...

Hi Anonymous

Pls refer to my entry on Kek Tapak Kuda on Nov 27 2006

Anonymous said...

hello abg rozzan

nak tanya sikit, bila saya roll kek tapak kuda nie selalu tepi kek ni crack. macam mana eh?

thank u.

BR said...

Hi!
Setahu saya, kalau kek ni dibakar dgn baik, bila dilipat Insya'allah tak crack. Tp pengalaman saya buat kek ni, kdg2 pun ada crack sket. Sket jer tkpe lah. Tapi kalau langsung x boleh lipat dgn baik, ini bermaksud, kek anda tu dah terlebih waktu bakingnya. Dah terlebih 'garing'. Bila ini berlaku lipat macamana pun, tetap 'patah' atau crack ya. Apa pun. jgn putus asa. Cuba lagi!

Anonymous said...

Salam sejahtra dari Brunei buat Rozzan...

Nak tanya masa mengadun kek tu, oven tu perlu dipanaskan dahulu ke tak? Masa memasukkan kek ke dalam oven, kena guna api atas atau bawah? Atau keduanya sekaligus? Terima kasih..

Aslina said...

Salam Bro Rozzan & Selamat Hari Raya

Terima kasih kerana berkongsi resepi serta tips kek ini. Sudah lama saya mencari.. Alhamdulillah 1st attempt dah menjadi dan keluarga saya semuanya enjoyed the cake. Terima kasih sekali lagi..

Anonymous said...

tompang tanya.. sampai sekarang saya tak sure. bila bakar cake ni, kita pakai api atas ajer ke atau api atas bawah..

BR said...

Anonymous,
Selain dari kek2 lapis, selalunya mmg lazim setiap kek tu dibakar dgn api atas dan bawah ya :)

Sri Anda said...

Terima kasih kerana sudah berkongsi resepi. Saya dah cuba buat kek ni memang sedap dan anak2 pun suka. Sekejap aje dah habis.

BR said...

BR > Sri Anda

You're most welcome sis.