Followers

Saturday, June 28, 2008

"NAIK JABATAN"

Heheh..apa tu 'naik jabatan'? Saya meminjam kekata dari bahasa Indonesia yg bererti naik pangkat atau promotion. Bagi seseorang pekerja tu, sudah setentunya gembira bila dapat promosi. Maksudnya dapat pendapatan lebih ler!!

Bekerja di sebuah organisasi yg agak besar, dan terdapat banyak cawangan di seluruh negara, ramai ler kengkawan saya , sejak dari mula bekerja sehingga kini - lebih 25 tahun ... Semuanya bak saudara kerana jika dikaji, masa kita bersama teman sepejabat adalah yg paling lama jika dibandingkan dgn interaksi kita bersama famili dirumah.

Khamis lalu saya berkesempatan berkunjung ke pejabat 'lama' saya, bukan apa- saja happy-happy menerima undangan teman-teman lama yg naik naik jabatan. Seronoknya, banyaknya makanan!!!! cara kampong lagi! Dengar2, makanan ditempah dari Hjh Maimunah Catering di Jalan Pisang. Memang diakui makanan dari HMC mmg enak. Tapi dapat snap sebahagian gambar jer! Yg lain tu belum sempat nak amik gambar, dah khalas.....

Saya bawa bersama sedikit juadah ke function tersebut - 2 kek lapis dan agar-agar pelangi (resipi dah ada dah dlm previous entry). Jom, cuci mata bersama saya...










Tina.... tak ku sangka, kuat jugak kau makan yer.....dua pinggan lagi!!



Kak Samah dan Kak Rahimah - senyum jer.....Tahniah di atas promosi anda!



Tahniah Sahat! (Dan yg lain2 yg saya lupa sebut, tahniah juga ya!)

No comments: