Followers

Saturday, January 20, 2007

MUZIK- HALWA TELINGA

Selain dari bidang masakan, saya juga minat dengan muzik. Tak kiralah genre apa - asli, pop, nasyid, hip-hop, dll. Asalkan kita tak terlalai atau leka dalam melakukan tugasan kita sehari-hari OK lerr tu! Sekadar halwa telinga sekali sekala. Dewasa ini, ramai penyanyi tanah air kita yg telah melahirkan album. Di antaranya seperti Taufik Batisah (Singapore Idol 2004), Hady Mirza (Singapore Idol 2006), Eiss, Salma, Azyza, Imran Ajmain, Didicazli dan ramai lagi. Syabas! Semoga mereka semua berjaya dan mendapatkan sambutan yg menggalakkan dari penggemar muzik/peminat setempat dan juga di luar negara.

Di kesempatan ini, saya dgn besar hati ingin menyentuh mengenai seorang lagi bakat setempat yg telah menempah nama di arena senisuara setempat. Beliau yang saya maksudkan ialah NORAZELA ROSLI, Naib Juara ANUGERAH 2004. Sebagaimana yg telah diwar-warkan oleh Berita Harian/Minggu Singapura dan juga Suria Segar sebelum ini, Norazela kini muncul dengan sebuah album yang berjudul DI SINI MENANTI. Bagi memastikan mutu/kualiti yg baik utk album ini, pembikinan album Norazela (yg diterbitkan oleh Syawaluddin Kassim - err.... abg Syawal... Music please!!) telah memakan masa yg agak lama.

Saya berkesempatan menghadiri Majlis Pelancaran Album Norazela yg diadakan di Arts House, Old Parliament Lane. Album yg berjudul DI SINI MENANTI memuatkan lagu2 dari komposer2 seperti Jai (Singapura), Azmeer (Malaysia), Herman Leumani (Indonesia) dan juga ramai bakat setempat. Terdapat 9 buah lagu kesemuanya dgn title track Di Sini Aku Menanti dalam 2 versi. Kepelbagaian genre dalam album ini seperti jazz (Jatuh Cinta), pop (Hanya Dengan Lagu) dan ala-ala Timur Tengah (Pasungan Segi Tiga) memastikan agar ianya dapat menepati citarasa ramai.

Bagi mereka yg pernah menonton filem AKHIR SEBUAH IMPIAN (thn 70an dulu) anda pasti ingat dengan lagu Nasib Pengembara. Lagu yg dipopularkan oleh Emillia Contessa ini telah diberi nafas baru, baik dari segi susunan muzik mahupun cara penyampaian dari Norazela yg begitu segar dan bertenaga . Dalam lagu ini, Norazela telah berduet bersama Allahyarham Ishak Ahmat -seorang artis (pelakon/pelawak) setempat yg berbakat besar dan kini telah pulang ke rahmatullah. Semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas roh beliau, Amiin.



Sebuah lagi lagu duet, Hari Berganti pula menggabungkan Norazela bersama seorang lagi bakat setempat Didicazli. Selain itu, si cilik iaitu adik Faiz yg cute (yg baru muncul dalam rancangan hiburan tv GEMILANG) juga turut menyumbangkan suaranya dalam lagu Buat Insan Tersayang. Album Norazela kini berada di pasaran dan boleh didapati dibanyak toko2 muzik.

Yang lebih menarik lagi, bagi setiap album yg dijual, separuh daripada hasil penjualannya akan didermakan kepada PANTI ASUHAN UMMI AL-FITRAH, TANJUNG PINANG (INDONESIA). Ayuhlah, marilah kita sama2 membantu anak-anak yatim di panti asuhan tersebut, di samping menyokong artis-artis dan bakat-bakat setempat. Semoga usaha murni ini dapat menambahkan lagi pahala dan amal jariah kita, Insya'allah.

THE INVITATION




THE ALBUM COVER


DI SEKITAR MAJLIS PELANCARAN ALBUM NORAZELA

THE PERFORMANCE



THE WELL WISHERS


THE 'FAN...'


THE AUTOGRAPH SESSION


THE CUTE LITTLE FELLA (ADIK FAIZ)



THE BEST PART - MAKAN TIME
(HIGH TEA RECEPTION)
(I just managed to snap the pastries photos heheh- sedappp!!)



NAK SIKIT??
SORRY LERR, DAH HABIS!!!!

6 comments:

Anonymous said...

Salam abg rozzan...Salam Maal Hijrah buat abang sekeluarga...terimakasih yea atas ucapan yg di beri...:)
Between nak kena try belilah album lagu ni...gambar puff tu..aduh sedapnya..ishzah sampai now..masih terpikir-pikir nak buat puff ni nak ikut resepi yg mana satu..hehe..tapi ishzah da print resepi puff dari abg ni..Insya'Allah kalau rajin ishzah nak buat gak:)

Anonymous said...

~Salam Ma'al Hijrah buat bro sekeluarga.
~Bagus juga ye, sebahagian kutipan akan diserahkan kepada Panti Asuhan tu...Kita ni, dah lama tak dapat beli cd sebab tak balik Malaysia.
~Nak sikit dah habis eh? Kalau cenggitu, kita nak banyaklah... hehehe... loyar buruk plak! Ampunnnn...

BR said...

W'salam Ishzah. Hah, kalau dah buat tepekkanlah pic kat Fp tu, bleh abg jln nengok2 dapur Ishzah.

BR said...

Yelah tu mama. Kalau nak banyak - jawabnyer buat lerr sendiri. Sonang jer kan resipinya....

Anonymous said...

Wah dapat special invitation yer.. related ker ngan celebrity.. best nyer..

BR said...

Hehe.. actually nak "Biarlah Rahsia" tapi oleh kerana rossya dah tanya, ayahanda Norazela tu "beras"(pinjam kekata allahyarham Tan Sri P.Ramlie) saya.