Followers

Monday, October 09, 2006

Simple Briani

We broke our fast on Sunday having simple Chicken/Beef Briani with Acar. I had bought the Briani mixture from a local supermarket. Just had to adjust here and there to suit our tastebuds. Didn't even have time (or should I say...I'm too lazy) to cook dalca-the gravy normally accompanying the Briani dish. As I said it... simple..


4 comments:

rossya said...

Wahh.. berbuka dengan briyani yer... sedap lah tu... kat sini pun dah berapa hari ni pun makan nasi jugak.. Ps~ Rossya kalau beli rempah briyani suka beli kat Tekka , first stall dekat ngan ayam.. rempahnya just nice.. tak berapa strong..

rozzan said...

Sekali2 OKlah kalau makan nasi briani, Rossya. Cholesterol tinggi nie! Thanks fr the info on spice tu, next time I try. When I was staying in Bedok, there's also a good Briani spice sold at a market stall at Blk 538. It's called "Raju's". Brand Rasool also not bad gak...

mamafami said...

Mama pun baru beli rempah briyani last Saturday...nak membuatnya...entah bila tahunlah kot, Bukan apa, orang dalam rumah ni, tak minat sangat nasi selain dari nasi putih, nasi goreng dan nasi lemak. Kalau mama masak, jawabnya mama ler yang tukang makannya!

rozzan said...

Mmg betul tu mama. Kadang2, bila nak masak sesuatu, mesti check dgn famili dulu if they like the food Im preparing. Kalau anak2 tak berapa gemar, then ...tak jadilah nak masak, tukar lain menu. After all, it gives me great pleasure & satisfaction when my children love the food I/my wife prepare.